İNGİLTERE - LONDRA ( ÖZGEN ERDEM YAVAŞ )

Aralık 2015

LONDRA'DA YENİ YIL

Londra’nın en soğuk ve ışıltılı döneminde orada olmak gerçekten çok keyifliydi... Bu turu, yılbaşı gecesini Londra’da yaşayan arkadaşlarımızla geçirmek için planlamıştık. Benim Londra’ya ikinci gidişimdi; ilkinde “önemli ve turistik mekanlar” listesindeki birçok yeri gezme fırsatım olmuştu. Neyse ki birlikte seyahat ettiğim eşim ve yakın arkadaşım da aynı durumdaydı. Böylece zamanımızı şehri yaşamaya harcayabildik. Tabii ki bu güzel seyahatimizin planına, Londra’da yaşayan ve evlerinde kaldığımız iki arkadaşımızın da büyük katkısı oldu. Orada geçirdiğimiz beş gün için önceden yol haritasını belirleyip güne öyle başladık.

30 Aralık gecesi Stansted Havalimanı’na inerek Pontoon Dock yakınlarında oturan arkadaşlarımıza kolayca vardık. Sabah uyandığımızda tarih 31 Aralık’tı. O akşam, evinde kaldığımız arkadaşımızın grubunun konserine gidecektik; dolayısıyla gündüzü iyi değerlendirmek için erkenden yola çıktık. Tower of London’ı görerek London Bridge üzerinde yürüyüşümüze devam ederken güzel fotoğraflar yakaladık elbette. London Bridge’i arkanıza alıp poz verirken önünüzde de Londra’nın en uzun gökdeleni olan The Shard’ı (300 m.) göreceksiniz.

Ardından Saint Paul’s Katedrali ve Millenium Köprüsü üzerinden karşıya geçip, Shakespeare’s Globe ve Tate Modern önünden Borough Market’e doğru yürüyerek kısa bir şehir merkezi turu yaptık.

Mutlaka görmeniz gereken Borough Market sokak satıcıları ve büyüklü-küçüklü restoranlar ile dolu ilginç bir pazar aslında; güzel yemek kokularının iştahınızı açması kaçınılmaz. Burada güzel peynirler ve şarküteri ürünleri satın almanın yanı sıra dünya mutfaklarına ve Londra’ya özgü yemek alternatiflerinden oluşan sokak lezzetlerinin de tadına bakabilirsiniz. Ardından yılbaşı gecesi için hazırlanıp Angel bölgesindeki güzel bir pub’da gerçekleşen konsere gittik.

Ertesi gün çok erken kalkmak pek mümkün olmadığı için evden öğleden sonra çıkabildik... İlk istikamet Camden Town’dı. Londra’da aykırı yaşam tarzına sahip insanların yaşadığı bir bölge olan Camden Town, gotik ve rock felsefesinin yaşandığı ilginç bir bölge. Her gece İrlandalı ya da İngiliz müzik gruplarını canlı olarak dinleyebileceğiniz birçok alternatif bulmanız mümkün. Amacınız alışveriş yapmaksa; Camden Town’a geç saatte gitmeyin, zira saat 17:00’de pazarlar kapanıyor.

Burada Cyberdog mağazasını mutlaka gezmenizi öneririm. Buralarda gezerken, Amy Winehouse’un yaşarken sıkça gittiği barın yakınında, ölümünden sonra yapılan heykelini de göreceksiniz.

Biz sonrasında Covent Garden’a doğru yola koyulduk. Eğer bizim güzergahtan esinlenecekseniz giderken China Town ve Leicester Meydanı’ndan geçeceksiniz. Covent Garden alışveriş mağazalarının yer aldığı, açık alanında sokak müzisyenlerinin performans sergilediği turistlerin uğrak yeri olan ve çarşısıyla da ün salmış bir yer. Tek kelimeyle harika! Covent Garden’a, Leicester Meydanı’ndan 10 dakika yürüyerek ulaşabilirsiniz. Asla pişman olmayacaksınız...

Seyahatimizin üçüncü gününde yağmurlu bir sabaha uyandık ve bu durum planlarımızı biraz etkiledi. Biliyoruz ki, Londra yağmuruyla ünlü bir şehir. Hiçbir turist yoktur ki gezdiği sürede en az bir kez yağmurla karşılaşmasın. Okyanus iklimine sahip olduğu için gün içinde kısa süreli fakat sağanak halinde yağmur yağması mümkün. Geziniz boyunca kesinlikle yağmuru hesaba katıp yanınızda ufak bir şemsiye veya yağmurluk bulundurun. Eğer Londra`yı en az yağmurla atlatayım derseniz yılın en az yağmur alan ayı olan Ağustos ayında gitmenizde fayda var.

Londra’nın Maslak’ı olarak bahsedebileceğim gökdelenler, iş merkezleri ve plazalar bölgesi olan Canary Wharf, Thames Nehri kıyısında konumlanmış güzel bir bölge. Canary Wharf’ta İngiliz kahvaltısı yapıp iskeleden Thames Clippers botuna binerek güzel bir Thames turu yapabilirsiniz; biz öyle yaptık. Thames üzerinde Londra’nın meşhur köprülerinin altından geçtiğimiz bu turu, London Eye durağında sonlandırdık. Tate Modern’i ve Thames kıyısındaki birçok önemli yeri bu turda görme fırsatı bulacaksınız. İndiğiniz durakta ise solunuzda meşhur London Eye ve sağınızda Big Ben ve Parlamento Binası’nı görüyor olacaksınız.

London Eye hepinizin bildiği gibi büyük bir dönme dolap aslında. Güzel fotoğraflar çekmek ve manzaranın tadını en iyi şekilde çıkarabilmek için bu aktiviteyi siz de birçok turist gibi mutlaka deneyin. Fakat hava yağmurluysa binmenin hiçbir esprisi yok, maalesef bizim için böyle bir güne denk geldi.

London Eye’nin hemen yanında Sea Life London Aquarium ve London Dungeon (dünyanın ilk ortaçağ korku müzesi) var: Akvaryum meraklıları ve adrenalin severler için harika iki seçenek... İnince Big Ben’in ve Parlamento Binası’nın olduğu yönde ilerledik. Ek bilgi: Ünlü “Big Ben” aslında saatin ya da kulenin değil kulenin içindeki 13 tonluk devasa çanın adı. “Big Ben” olarak bildiğimiz kulenin gerçek adı ise Stephens Tower.

Sıradaki istikamet Trafalgar Meydanı... Trafalgar Meydanı, Londra’nın en ünlü meydanlarından biri. Londra’daki büyük etkinlikler, konserler burada düzenleniyor. Hemen yanında resim ve sanat galerisi National Gallery var. Girişi ücretsiz; ünlü tabloların ve sanat eserlerinin sergilendiği devasa bir galeri. Eğer sanata ilginiz varsa mutlaka ziyaret edin. Ayrıca Trafalgar Meydanı’nda bol miktarda sokak sanatçısı görebilirsiniz.

Biz Trafalgar Meydanı’nda kahve molası verdik ve National Gallery’yi gezerek Leicester Meydanı tarafına ilerleyip güzel publardan birine oturup değişik aromalı biralarının tadına baktık. Pub kültürü İngiltere’de doğmuş bir kültür ve uzun adı “Public House” olarak geçer. Eskiden barlar ev ortamı gibiymiş ve çok parası olmayanlar barlarda atıştırmalık yiyecekler yer ve bira içer, daha fazla para harcamak isteyenler ise tavernaya giderlermiş. Londra’da şehir merkezinde herhangi bir yönde 200 metre ilerlediğinizde kesin bir puba rastlarsınız.

Günün sonunda Belgo isimli deniz ürünleri restoranında yemek yedik; şiddetle tavsiye edilir! Deniz ürünlerinin her çeşidi ve kendi yaptıkları aromalı biralarını mutlaka denemelisiniz. Ardından içinden ağaç geçmesi ile de ünlü olan Waxy O’Connors adlı Pub’da geceyi tamamladık.

Dördüncü güne Nothing Hill’de başladık. Notting Hill’i cuma veya cumartesi günleri ziyaret etmenizde fayda var. Burada güzel, küçük butikler ve harika cupcake’leriyle ün yapmış fırınlar bulmanız mümkün. Size önerim Hummingbird Bakery isimli cupcake dükkanı; hem en meşhuru hem de en bol ve en orijinal çeşit barındıranı. Ayrıca her cumartesi Avrupa’nın en büyük bitpazarlarından biri olan Portabello Market burada kuruluyor. Biz çok keyif aldık.

Gündüzü tamamladıktan sonra Tube (metro) ile Marble Arch durağında inerek Hyde Park’a gittik. Neden akşam Hyde Park derseniz; sene içerisinde yalnızca Noel döneminde açılan renkli ve ışıltılı bir panayır olan WinterWonderland’ı görmeden dönemezdik. Marble Arch bölgesinde kurulan görkemli lunaparkların ve çeşit çeşit oyuncakların yer aldığı, farklı sahnelerde küçük grupların performans gösterdiği harika bir eğlence alanı... Güzel müzik, güzel içkiler ve keyifli oyuncaklar ile güzel bir gece geçirdik.

Son günümüzü de öğle yemeğinde meşhur “fish and chips” yiyip ardından da alışveriş için saatlerinizi harcayabileceğiniz Oxford Caddesi ve onunla kesişen Regent’s Caddesi’nde geçirdik. Regent’s Caddesi, Piccadily Circus ve Oxford Caddesi arasında yer alan alışveriş caddesidir. Oxford Caddesi ise Tottenham Court Caddesi ile Hyde Park arasında yer alan 2.5 kilometrelik Avrupa’nın en iddialı alışveriş caddesidir. Tabii bu bölgede Türkiye’de bulunmayan ve ucuzluğu ile dillere destan Primark’a da girmesek olmazdı, çünkü en büyük şubesi Oxford Caddesi üzerinde.

Bu caddede kesinlikle gezmeniz gereken “M&M's World” de var, birkaç kat boyunca renk renk M&M’lerden başka bir şey göremeyeceksiniz. Son saatlerimizi de buralarda değerlendirip dönüş yolu için eve dönüp eşyalarımızı toparladık. Yine Stansted Havalimanı’ndan İstanbul’a dönüş yaptık.

Mutlaka Görün;

Bir önceki Londra seyahatimizde gittiğimiz için bu turda yer vermediğimiz ama sizin mutlaka görmenizi tavsiye edeceğim yerler:

-    Buckingam Sarayı (Askerlerin görev değişimi törenini mutlaka izleyin), National History Museum, Science Museum, Victoria& Albert Museum ve Tate Modern ve Royal Albert Hall,  Madame Tussauds Müzesi, Greenwich (Boylamların derecelendirilmesinde 0 olarak kabul edilen meridyenin geçtiği yer),   Brighton Pier - lunapark, Harrods Alışveriş Merkezi, Covent Garden.