ROMANYA - BRAŞOV

AĞUSTOS - 2017

Bran kalesinden sonra yolumuz Braşov'a. Bran Kalesi ile Braşov arası 30 km., yol tek gidiş geliş ama artık o trafik sıkışıklığı yok ve nihayet otelimize varıyoruz. Otele yerleşip hemen şehir merkezine gidiyoruz. Oysa buraya daha erken saatlerde gelip, şehirde daha fazla dolaşmaktı planımız ama bahsettiğim o trafik sıkışıklığı planlarımızı alt üst ediyor.

Braşov Piata Sfatului meydanına gidiyoruz öncelikle, kentin kalbi de burada atıyor zaten. Bu meydana çıkan yollar üzerinde çok sayıda restoran, turistik eşya satan dükkanlar, kafeler bulunuyor. Arnavut kaldırımlı caddeleriyle tarihi binalar güzel bir görüntü oluşturuyorlar.

Bu meydanında bulunduğumuz sırada bir tango gösterisi yapılıyor ve halk günlük kıyafetleriyle bu dansa katılıyordu. Bu güzel etkinliği bizim gibi çok sayıda insan da izliyordu. Aslında bir kaç yıl önce tango dersleri almaya başlamıştık ama devamını getiremedik ne yazık ki. Tangoyu öğrenebilseydik biz de zevkle katılırdık bu etkinliğe.

Bu meydanın hemen yakınında Kara Kilise bulunuyor. Bu kilise 1383 - 1480 yılları arasında inşa edilmiş. 1689 yılında çıkan yangında cephesi kararınca, Kara Kilise olarak anılmaya başlamış. Braşov'a varışımız geç olması nedeniyle kapalı olan bu kiliseyi de gezemiyoruz ne yazık ki.

Burada her sokakta, her köşede kafeler ve restoranlar bulunuyor. Her yer tıklım tıklım dolu. Sokaklarda yemek için uygun bir yer ararken, bir Türk dönercisi görüyoruz ve karnımızı orada doyuruyoruz. Artık otele dönme vakti, yarın sabah yolumuz,  Prejmer Kalesi - Viscri - Sighişoara.

Romanya - Prejmer kalesi yazımı okumak için tıklayınız...