İSVİÇRE - BASEL

Haziran 2008

2008 UEFA finallerinde Türk Milli Takımımızın 2. maçı İsviçre ile Basel kentinde oynanmıştı. Daha önceki Zürih ve Cenevre yazılarımda, İsviçre'ye gelişimden söz etmiştim. Cenevre'de yaşadığımız yer sorunu nedeniyle Almanya'ya dönmek zorunda kalmıştık. İşte bu maç için Almanya'dan Basel'e geldik.

Basel İsviçre'nin kuzeybatısında ve Almanca konuşulan bölgesinde yer alıyor. İsviçre'nin 3. büyük kenti. Kentin içinden geçen Ren (Rhine) Nehri , kenti ikiye ayırıyor. Kültür ve sanat yönüyle tanınan bu kentte çok sayıda müze de bulunuyor. Ancak gündemimiz milli maç o yüzden kültür gezisi niteliğinde olmuyor Basel gezimiz.

Barınma sorunu yine sıkıntılı oldu ama bir hostelde yer bulduk, burası Cenevre'dekine göre 5 yıldızlı sayılabilir doğrusu. Güneş ve Çağdaş ile buluşup kenti geziyoruz. Yoğunluk Ren nehri üzerindeki Ren Köprüsünde.

Kentin ünlü Münster Katedrali restorasyonda, bu nedenle sadece önünde resim çekilebildik. Bu katedral 1019 yılında inşa edilmiş Basel'in ilk katedrali. Erasmus'un da anıt mezarı bu katedral içinde bulunmaktadır.

Basel'de gezmek çok kolay, turistik haritalar ve tabelaları takiben gezmek çok rahat. Kent içi ulaşım tramvaylara sağlanıyor. Bizim maç biletlerimize ödediğimiz fiyat içinde ulaşım da dahil böylelikle herhangi bir ücret ödemeden şehir içini gezebiliyoruz.

UEFA Futbol Şampiyonası nedeniyle her yer tam bir karnaval havasında. Milli formalarını giymiş olan taraftarlar yolları ve meydanları doldurmuş, şarkılar sloganlar eşliğinde yürüyorlar.

Değişik kıyafetler içindeki İsviçre vatandaşlarıyla takılıp şakalaşıyoruz. Herkes kendi takımına güveniyor. Ama kimse kimseyi rencide edecek, rahatsız edecek bir davranışta bulunmuyor. Bütün takılmalar ölçüleri içinde. İnsan bir de Türkiye'deki durumu düşününce elbette üzülüyor.

Ve maç zamanı ... Tribündeki 12. adam olarak yerimizi alıyoruz. Çok heyecanlı ve mücadeleci bir maç izliyoruz.

Birlikte resim çekildiğimiz İsviçre'li bir kadın taraftar maçın sonucunu işaret ediyor. :)

Sonuç Türkiye :2 İsviçre :0

Basel'de görevimizi yapmış olmanın ve aldığımız güzel bir galibiyetin ardından son maçımız için Cenevre'ye doğru yol alma vakti. Cenevre'de barınma sorunu had safhada bu yüzden Lozan'da ( Lausanne) bir otel rezervasyonu yapıp yola çıkıyoruz.

İsviçre - Lozan yazımı okumak için tıklayınız..