ROMANYA - VİSCRİ

Ağustos 2017

Kaleyi gezdikten sonra Viscri'ye doğru yol alıyoruz. Viscri kavşağına gelinceye kadar yol yine fena değildi. Ama kavşaktan döndükten sonra 8 km. olan bu yol tam anlamıyla berbat. Dar, virajlı ve bozuk bir zeminden ilerliyoruz. Tabii Viscri'yi gezi planıma dahil ederken okuduğum yazılarda hiç bu yoldan söz edilmemişti. Prens Charles'in köyü olarak ünlenmiş bir köyün yolunun da böyle olabileceği hiç aklıma gelmemişti doğrusu.

Önümüze ilk çıkan köy bir Roman köyü, kadınlar rengarenk, süslü püslü sütyenleriyle dolaşıyor ortalıkta ,sanırım güneşten en fazla biçimde yararlanmak istiyorlar böylece. Ama onların fotoğraflarını çekmeye yeltenmiyoruz.

Nihayet Viscri'ye varıyoruz ve hava oldukça sıcak bugün. Buranın ünü daha önce yazdığım gibi, Prens Charles'tan geliyor. Prens 1998 de ilk defa Romanya'ya geldiğinde Transilvanya'yı çok beğeniyor. Ama benim nedense anlamadığım, Transilvanya'da gördüğüm en kötü köy olan, Viscri'den üç adet ev almış da başka bir yerden neden almamış.

Prens aldığı bu üç adet evi restore ettirmiş ve bunlar şu anda pansiyon olarak hizmet görüyorlar. Bu pansiyonlarda kalmanın bedeli de oldukça yüksek, herşey dahil 122 Euro. Para köy mi kalıyor yoksa Prense mi gidiyor bilmiyorum. :)

Viscri bir Alman köyü aslında. Transilvanya'nın Macar hakimiyeti döneminde, Osmanlı tehdidine karşılık Macar Kralı Saksonları Transilvanya'ya çağırmasından sonra kurulmuş bir köy. Şu anda çok az sayıda Alman yaşıyor burada.

Viscri de bulunan bu kilisenin de öğle arası tatili zamanına denk geldik. Kapıdaki görevli yaşlı kadın, zamanın da az kaldığını düşündüğünden sanırım bizden tek kişilik para istiyor ve karşılığında bilet vermiyor, demek ki para aynen cebe. :) Bu yaşlı kadın oraya ziyarete gelen Almanlarla, Alman'ca konuşuyordu, demek ki hala ana dillerini unutmamışlar. Burada bir kilisenin yanında bir de etnoğrafya müzesi de bulunuyor.

Kilisenin üst katlarından görünen manzaralar ise harika.

Nurşen'in kilisenin üst katına çıkmak istememesinden dolayı yukarıya yalnız çıkıyorum. Burada birinden resmimi çekmesini rica ediyorum ( üstteki resim ). Resmi çeken Romanyalı kadın nerelere gideceğimizi soruyor ve ben de sıralıyorum. Harika diyor ama Transalpina'yı da mutlaka görmemizi tavsiye ediyor. Onun sayeside planımıza kattığımız Transalpina'ya gitmiş olmaktan dolayı pek memnun oluyoruz. Burasını daha isonraki yazılarımda anlatacağım.

Viscri ile ilgili bana sorarsanız, gelmezseniz bir şey kaybetmezsiniz derim. Vaktinizi daha güzel yerlere ayırabilirsiniz Transilvanya'da.