YUNANİSTAN - KALİMNOS ADASI

Eylül 2013

Leros'tan 14,30 da kalkan katamaran tekne ile 50 dakikada Kalimnos'a vardık. Bizi limanda ev pansiyonculuğu yapanlar karşıladı ve uygun bir fiyattan ,eski bir Rum evinde kaldık o gece. Kalimnos adasının en büyük yerleşimi Pothea, bir ucunda liman olan, uzunca bir vadiye kurulmuş. Şehir yeşil ama hemen şehirden tepelere bakınca her taraf kupkuru.

Yerleşimlerde yine oteller, restoranlar ve plajlar da mevcut. Biz sadece Pothea'da denize girdik. Zaten yaz sonu olduğu için denize doymuştuk. Denize girme konusu o yüzden çok enteresan gelmedi bize doğrusu.

Ertesi gün yine bir araç kiralayarak adayı dolaştık, HorioPanarmosKamariMirties (Buralarda güzel plajlar mevcut). Armeos ta bulunan dik kayalar , kaya tırmanışı yapanlarla doluydu. Belki de sadece bu tırmanış için gelenlerin olabileceğini düşünüyorum. Resme dikkatli bakarsanız, tırmananları görebilirsiniz.

ArginodaSkalia'yı takiben en uçtaki köy Eborias'a kadar gittik . Burada yol boyunca otlayan keçiler vardı. Ada dik dağlardan oluştuğu için sadece keçi yetiştiriciliği yapılıyor. Büyükbaş hayvancılığını ise sadece Kos adasında gördük, bu adalar içinde. Yine güzel bir koy ve plaj, plajda da  hiç dalga olmadığı için olsa gerek kanolar da vardı. Geriye Vathi yolunu takiben döndük. Bu da 3 saatlik bir geziydi ve adayı genel olarak tanımak için yeterli bir zamandı.

Şimdi de ver elini Kos adası.

Türkiye'ye yakın Yunan adaları seyahatimizin KOS bölümünü okumak için tıklayınız..