KAMBOÇYA - KAMPOT - KEP

ŞUBAT 2016

Phnom Pen'de kaldığımız otelden otobüs biletimizi (10 USD ) ( bilet ücreti terminalde 7,75 USD ) alıp, tuk -tuk ile Central Market'in yanındaki şehrin en "büyük" otobüs terminaline geliyoruz. Bugün yolculuğumuz Kampot'a. Yine daha önceki Phnom Pen yazımda bahsettiğim gibi yoksul Kamboçya halkının yaşamına izleyerek yolumuza devam ediyoruz. Yolculuğumuz yaklaşık 3,5 - 4 saat sürüyor ve Kampot'a varıyoruz.

KAMPOT;

Buraya gelmeden önce hazırlık yaparken burası ile ilgili yazılar okumuştum. O yazılarda, nehir üzerinde güneşin batışı bir harika oluyormuş diye okumuştum. Tabii ki yazarların kendi değerlendirmeleridir, saygı duyarım.

Bizim memlekette güneş çok daha güzel batıyor buradan. Sizinle sadece bir güneş batma resmini paylaşayım bari burasının. Bana sorarsanız hiç vakit kaybetmeyin burada, hiç bir özelliği bulunmayan bir yer. Bir de kaldığımız Guest House'un sahibi karı- koca da suratsız çıkınca....Daha da fazla bir şey bulamıyorum burasını yazmak için..

KEP ;

Kampot'ta bir gece kaldıktan sonra sadece 26 km. mesafedeki Kep'e, kişi başı ( 2.5 USD) vererek ve sadece üçümüzün olduğu bir minibüs ile geliyoruz. Kep merkezi küçük bir yerleşim, otobüs ve minibüs terminali de burada hemen plajın arkasında bulunuyor. Minibüsten inince etrafımızı saran tuk tukçulardan birisi ile anlaşıyorum, bizi uygun bir ( Guest House) a götürmesi karşılığı, ki beğenene kadar arayacak ve sadece, ( 2 USD ) ödüyoruz.

Tuk Tukçu bizi Crab Market yakınındaki bir Reaksmey Krong Kep Guest House'a götürdü. İki oda için günlük ( 32 USD ) anlaştık. Burası bir harika, pırıl pırıl, tertemiz, harika bir bahçesi var ve deniz manzaralı. Eğer buraya yolunuz düşerse hiç tereddüt etmeden buraya gelin.

Yerleştikten sonra, hemen yanında bulunan Crab Market'e dolaşmak için gidiyoruz. Henüz denizden çıkardıkları yengeçler, balıklar, ahtapotlar, sübyeler, kalamarlar ve adını bilmediğim diğer deniz ürünleri.

Bunları mangallarda bir güzel pişirip satıyorlar. Biz de buradan büyükçe bir kızarmış balık alarak, Guest House'mizin güzel bahçesinde öğle yemeğimizi yiyoruz.

Kep balıkçı  kızları resim çekmemizden pek hoşlanmadılar. Güneşten korunmak için, eldiven, çorap, uzun pantalon ve sadece gözleri açıkta bırakan şapkalar takıyorlar. Sanırım daha da fazla kararmamak için böyle giyiniyorlar.

Öğleden sonra Kep plajına gidiyoruz ve 2016 yılının deniz sezonunu burada açıyoruz. Biraz denizinin suyu biraz bulanık ve sıcak ama ilk sezon açılışı olması nedeniyle dalıyoruz denize.

Kamboçya'da derdimiz hep ekmek bulmak. Burada bulunan bir fırından kahvaltılık ekmeğimizi alıp Guest House'mize dönüyoruz, tuk tuk ücreti ( 1,5 USD )

Akşam yemeğinde yine yakınımızdaki Yengeç Market'inde bulunan restoranlardan en kalabalığını seçerek giriyoruz çünkü kalabalık restoranlar her zaman daha iyidirler. Bu akşam deniz ürünleri dersimiz var. Üç ayrı çeşit siparişimiz oldu, yeşil biber ve midye soslu yengeç, yeşil biber ve midye soslu kalamar, yeşil biber ve midye soslu karides. Hepsi bir ayrı lezzet, doğrusu ben keyif aldım yemeklerden.

Kep tam bir dinlenme yeri, yat, kalk, denize gir, deniz ürünleriyle beslen, içkini iç. İşte Kep aynen böyle bir yer. Tercih size kalmış.... Biz iki günümüzü böyle geçirdikten sonra yolumuz yarın  Sihanoukville'e...

Not: Sihanoukville yazımızın sonunda Kamboçya ile ilgili faydalı bilgileri de paylaşacağım.