KAMBOÇYA - SİHANOUKVİLLE

ŞUBAT 2016
     Bugün yolumuz Kep'ten, Shanoukville'e. Yine otelden aldığımız biletle gelen minibüse biniyoruz ve balık istifi tarzında Sihanoukville'e doğru yola çıkıyoruz. Bu yolculuk tam bir eziyet bu kadar bir yolu sıkışık vaziyette tamamlıyoruz. Siz siz olun asla uzun yolculuklarda eğer kara yolunu kullanıyorsanız, illa ki otobüsü tercih edin.  Bir de şunu ekleyeyim, ulaştırma sektöründe olanlar çok kaba hem burada hem Tayland'da.

Bu zorlu yolculuktan sonra nihayet Sinaoukville'e varıyoruz. Burada kalmadan hemen Koh Rong adasına geçmek için biletimizi alıp gelen araçla iskeleye gidiyoruz. Hızlı katamaranla 45 dakika sonra Koh Rong' dayız.

İskelede tekneden inerken karşımızda restoranlar, barlar ve guest house'ları görüyoruz. Ben uygun bir guest house aramaya çıkarken, bizimkiler beni iskelenin önünde bekliyorlar. Bu seyahate çıkmadan önce yaptığım araştırmalarda burada (10 USD )'ye oda olduğunu okumuştum. Gezdiğim bütün ( 10 USD )lik guest house'lerdeki odalar oldukça kötüydü.

Nihayet sol taraftaki yolun sonundaki, daha iyi şartlarda olan guest house'dan bir gece için, iki oda kiralıyorum ( toplam 46 USD ) ödeme yapıyorum. Çok fazla ücrete rağmen de aman aman bir yer değil burası da. Burası daha çok sırt çantalı gençlere hitap eden bir ada..

Buradaki barlar, restoranlar, tam plaja kadar dayanmışlar. İskeleden kiraladığımız guest house'a kadar eşyaları kumsalda taşırken adeta canımız çıkıyor.

Biraz dinlendikten sonra akşam yemeği için tekrar plaja doğru yürüyoruz. Restoranlarda bize uygun bir yemek bulamıyoruz. Yol üstünde bir tezgahta spagetti bolognese yapan sempatik bir adamdan birer porsiyon alıyoruz, gerçekten çok lezzetli. Buradaki en olumlu şey şu ana kadar bizim için bu oldu.

Burada iki gece kalmayı planlamıştım ama, hayal kırıklığı yaşayınca, ertesi gün Sihanoukville'e dönmeye karar veriyoruz. Hızlı teknenin hareketine kadar adanın yakın plajlarını geziyoruz.

Police Beach'a gidiyoruz öncelikle, burası çok sıradan bir plaj ama akşamdan kalma kafası iyi gençlerin barındıkları yer gibi görünüyor ve sanırım onlara hitap ediyor burası ve geri dönüyoruz.

Tekrar iskelenin olduğu plaja geliyoruz, bar ve restoranları geçince ilerisinin çok daha güzel olduğunu görüyoruz. Deniz ve kumsal oldukça güzel. Buradan denize giriyoruz, deniz şahane.

Ama barınma sıkıntısı nedeniyle, dönme kararımızı uyguluyoruz. Teknemizin kalkış saatinden önce iskeleye geliyoruz. Teknemiz geliyor ve ver elini Sihanoukville.

Sihanoukville'e varınca bir tuk tuk tutuyoruz ve ( Serendipity and Ochheuteal Beach ) plajına yakın bir guest house da 2 oda kiralıyoruz. Kaldığımız odalar güzel, geceliği ( 20 USD ) ama ( 10 USD ) odaları da var.

Odalarımız yerleştikten sonra, gerekli eşyalarımızı alarak, yakınımızdaki Serendipity and Ochheuteal plajına gidiyoruz. Burada bir çok bar ve restoran var ve bunlardan birinin şezlonglarına yerleşiyoruz. Burada oturmak sadece bir içecek karşılığı. Bu arada ellerindeki yiyecekleri satmak veya masaj yapmak için gelen Kamboçya'lı kadınlarından birinden yengeç alıyorum bira içerken yanına destek.

Akşam yemeği için şehrin merkezi olan Aslan heykelli meydana geliyoruz. Tam karşımızda “ Olive” restoran yazıyor ve heyecanla oraya gidiyoruz. Garsonlardan aldığımız bilgiye göre sahibi Türk olan bir restoran ve Akdeniz mutfağı var. Türkiye'deki gibi lavaj ile garnitürler ve ısmarladığımız patlıcan ezme geliyor ve ardından Margarita pizza. Biraz karışık Akdeniz mutfağı yaptık değil mi?

Ha bu arada söyleyeyim burada ekmek bulmak çok kolay, çünkü burada Avrupalılar yaşıyor. Onların bulunduğu ortamlarda ekmek bulmak oldukça kolay ama onların olmadığı yerlerde pirinç ile idare edeceksiniz.

Burayı ikamet etmiş çok Avrupalı var, genellikle orta ve üzeri yaşta kişiler bunlar. Hepsinin yanlarında bir Thai kadın var. Sanırım emekliliklerini burada yaşıyorlar ve o kadınlar da bunlara bakıyor.

Biraz da Sihanokville'in gece hayatını da yaşamak istedik. Dayımı uyuttuktan sonra.))) gecenin bir saatinde tekrar Serendipity and Ochheuteal plajına geliyoruz. Gündüzleri pek açık olmayan bazı barlar gece cıvıl cıvıl. Biz de içkilerimiz alıp müzik eşliğinde dans ediyoruz ve oldukça iyi eğleniyoruz.

Ertesi gün işimiz Sihanoukville'i keşfetmek. Kapımızın önündeki tuk tuk'çularla pazarlık edip günlük ( 15 USD ) anlaşıyoruz ve Sihanukville turumuza başlıyoruz.

İlk durağımız Sokha Plajı ( Sokha Beach ). Burası, bize göre Sihanukville'in en güzel plajı. Tabii ki bu kanıya diğer plajları gezdikten sonra vardık. Burası e bakir plajı Sihanoukville'in. Orada bir süre kalıp, resim çektikten sonra diğer plajlara doğru hareket ediyoruz.

Sırada Bağımsızlık Plajı ( Independence Beach ) var. Oraya da inip geziyor ve fotoğraflıyoruz.

Sıradaki plajlar bitişik gibi olan, Hawai Plajı ( Hawai Beach ) ve Victory plajı ( Victory Beach ). Bizim orada bulunduğumuzda oldukça dalga gören plajlardı bunlar ve limana oldukça yakınlar ve bu nedenle pis olduklarını düşünüyorum.

Victory plajının önünde bir Vietman anıtı var ama nedenini bilmiyoruz. Ama Pol Pot dönemini Vietnam güçleri sona erdirdiği için yapılmış olabilir diye düşünüyorum.

Sırada balıkçı köyü var. Tam da orayı gezerken bir tekne yanaştı ve oldukça çok sayıda balığı tekneden indirdiler. Bize de resimlerini çekmek düştü..

Akşam yemekte bir gün önce yolda yürürken gördüğümüz deniz ürünleri restoranında istakoz yeme fikrimiz vardı ama bu gece biz gidinceye kadar kalmamış. Türkiye'de istakoz yemek için oldukça yüklü para ödemek lazım ama burada çok daha ucuza bunu yapabilirsiniz, diye okumuştum. Gerçi Türkiye'de istakoz yemediğim için fiyatını bilmiyorum ama Tayland'da yediğimiz  0,6 kg. istakoza 1250 baht yani 110 TL. gibi bir rakam verdik. Fiyat ucuz mu pahalı mı bilenler yazsın..))

Aslında başta yazmalıydım, Sihanoukville ismi nereden geliyor diye ama şimdi aklıma geldi Sihanouk, Kamboçya kralının adı ve Ville'de biliyorsunuz köy, yani Sihanouk köyü. Ama artık kocaman bir şehir olmuş burası.

Sihanoukville'de geçirdiğimiz üç gün sonunda artık Kamboçya'ya veda zamanı. Yine aldığımız otobüs biletiyle, Kamboçya'nın sınır şehri Koh KONG' a yola çıkıyoruz. Hedefimiz Kon Kong'da bir gece kalıp ertesi günü sınırdan Tayland'a geçmek.

Koh Kong çok sıradan bir şehir ve hiç bir özelliği yok, ama bizim için dinlenme noktası oldu. Oradan sonra yolumuz Pattaya'ya. Kamboçya'da ( iç geziler hariç ) katettiğimiz 903 km. karayolundan sonra, bugün yolumuz Tayland ve hedefimiz Pattaya.

Otelden bir tuk tuk ile yaklaşık 10 km. mesafedeki sınıra hareket ediyoruz. Sınırda işlemleri yaptırıp Tayland'a geçiyoruz. Bize sıkıntı yaratacak olan, yeşil pasaporta üç ay vize ihtiyacı olmamasına rağmen, verilen 15 günlük vizeyi Tayland Phang Nga şehrinde farkedince feleğimiz şaştı. Devamı Pattaya yazımızda...

KAMBOÇYA İLE İLGİLİ FAYDALI BİLGİLER ;

1- Kamboçya Türk'lere vize uyguluyor ama vizeyi havaalanından 29 USD ye alabiliyorsunuz. Yeşil pasaporta vize gerekmiyor.
2- Burada kendi paraları olan Riel'den çok USD geçerli bu nedenle para değiştirmenize gerek yok.
3- Eğer Tayland'a da gidecekseniz, Kamboçya, Tayland'a göre daha ucuz bir ülke alışverişlerinizi burada yapabilirsiniz.
4- Alışverişlerinizde pazarlık yapmayı unutmayın, söylenen rakamın yarısını hatta daha azını teklif edebilirsiniz, çekinmeyin.
5- Ulaşım oldukça ucuz, tuk tuk ile yapılan yolculuklar keyifli oluyor.
6- Kamboçya'ya giderken çok fazla eşya almanıza gerek yok, buradan çok ucuza eşya temin edebilirsiniz. Biz fazla eşya getirmiştik pişman olduk.
7- Ulaşım araçlarında klimalar içerisini çok fazla soğutuyor, çantanızda ince de olsa sizi koruyacak bir giysi bulundurunuz.