BOLİVYA - LA PAZ

ŞUBAT -2014

Titicaca gölü gezisinden sonra, otele dönüp eşyalarımız alarak Bolivya'nın başkenti La Paz'a doğru otobüsle yola çıkıyoruz.

Bu yolculuk sırasında gölü karşıdan karşıya da geçmemiz gerekiyor. Bizi bir tekneye bindiriyorlar ve karşı yakaya geçiyoruz. Otobüsümüz ise bir salın üzerinde karşı yakaya geçiyor. Burada ulaşım oldukça ilkel şartlarda gerçekleşiyor.

Dağların üzerinden inişli çıkışlı bir yolda yolculuk ediyoruz. Bazen Titicaca gölünü bir hayli yüksekten görüyoruz. Demek ki 4000 m. nin üzerinde yolculuk yapıyoruz. La Paz ise 3600 -4000 m. de bulunuyor.

La Paz'a vardığımızda tansiyonumun tavan yaptığını hissediyorum ve bir an otele varıp tansiyonumu ölçtürmek istiyorum. Rehber şehrin kalabalık trafiği içinde aracı yönlendiriyor ve şehri anlatıyor. Trafik tam anlamıyla felaket ve aracımız çok yavaş ilerliyor.

Çok kalabalık bir şehir La Paz, kentin her yeri gecekondularla çevrilmiş. Yüksekçe bir yerden resim çekme molası veriyor rehber. Orada resim çekmek ve çekilmek de gelmiyor içimden, çok sıkıntılıyım. Dayımın çektiği bir kaç poz dışında resim bile yok oradan. Resimdeki yüz ifademde de yaşadığım sıkıntının izleri okunuyor.

Otelimize vardığımızda tansiyonumu ölçüyorlar oldukça yüksek. Çeşitli müdahalelere rağmen sabahı zor ediyorum. Bugün şehir turu var ama ona da katılamıyorum, bir an önce havaalanına gidip doğruca Santiago'ya uçmaktan başka bir şey istemiyorum. Çünkü bu yükseklikten bir an önce kurtulmalıyım.

Oysa rehbere, Che Guevara'nın öldürüldüğü köye nasıl ulaşabileceğimi sormuştum dün. Gerçi orada bulunma sürecimizde, zamanın yetersizliği nedeniyle,  ziyarette bulunma şansım yoktu  ama ne yalan söyleyeyim, gidememek içimde kaldı doğrusu. Gençlik idollerimizden biriydi Che Guevara.

Bildiğiniz gibi, Che Guevara aslında bir Arjantin'li olmasına karşın, Bolivya'da devrim için yola çıkmış ve Santa Cruz- Vallegrande şehrinin La Hequera köyünde iktidarın askerlerince katledilmişti. O köydeki ev şimdi müze haline getirilmiş.

La Paz'ı özellikle kalp ve tansiyon problemi olanlara tavsiye etmiyorum, çok özellikli bir durumu da yok. Sadece bir göl ve kalabalık bir şehir La Paz görmek için oralara gitmeye gerek yok. Gerçi insanlar çok yardımcı ve gelenleri memnun etmeye çalışıyorlar ama, hayatı riske etmeye değmez.

Şimdi yolumuz Şili'nin başkenti Santiago'ya....

ŞİLİ - SANTİAGO  seyahat yazımı okumak için tıklayınız....