KARADAĞ - BUDVA - DURMİTOR

AĞUSTOS 2013

Sadece bir gün geçirdiğimiz Dubrovnik'ten ayrılıyoruz ve HırvatistanKaradağ sınırına geliyoruz. Burada da yine işlemlerimiz hızlı bir şekilde yapılıyor. Karadağ'da da deniz kıyısında tatil yapılacak çok yerleşimler var. Kotor ve Budva, Sv. StefanUlcinj,  bunlardan en önemlileri. Biz zamanımıza da uygun olarak, Budva'yı seçtik kalınacak yer olarak.

Yolumuza devam ederek, Herzeg Novi'ye geliyoruz. Burada iki yol seçeneği var, birisi karayolunu takip ederek körfezin etrafından dolaşmak, diğeri ise 15 dakikalık feribot ile karşıya geçmek. Karayolu 1 saat 30 dakika alıyor ama güzel koyları ve manzarayı görmek için değer, eğer vaktiniz uygunsa. Biz feribotu tercih ediyor ve karşıya geçip Budva'ya ulaşıyoruz.

Budva'da birkaç otele bakıyoruz ama hepsi dolu. Bu arada
fiyatı günlük 50 Euro olan bir apart pansiyon buluyoruz. Budva'da İngilizce konuşanların sayısı az, ev sahibi Rusça biliyormuş onunla Rusça konuşarak anlaşabiliyoruz. Ev oldukça rahat geldi bize hem merkezde olması hem de mutfağını da kullanma şansımız oldu.

Buraya daha çok Rus turistler geliyor bu yüzden burada yabancı dil olarak Rusça daha çok konuşuluyor. Hırvatistan'a da Almanlar geliyor, dolayısıyla orada da Almanca daha hakim yabancı dil olarak.

Budva'da limanda bir kale bulunuyor tarihi yapı olarak. Uzunca bir plajı ve plaj boyunca restoranlar, kafeler ve eğlence mekanları var.

Tabii ki Budva'ya gelmişken denize girmemek olmazdı. Ama oldukça kötü bir denizi var, bizdekilere kıyasla. Yaz dönemimi, güzel bir denizi ve sahili olan, Dikili'de geçirdikten sonra, buranın denizi hiç keyif vermedi doğrusu.

Burada da deniz ürünleri, Domuz ve Tavuk döneri, köfte gibi yiyecekler var . Ama özel bir yemekleri var mı ona şahit olmadım. Börekler burada da harika. Yiyecek fiyatları Hırvatistan gibi pahalı değil.

DURMİTOR

Budva'da geçirdiğimiz iki geceden sonra, CetinjcePodgorica (Başkent ve en büyük kenti), Niksic ve Zabljak yolunu takiben takiben Durmitor'a varıyoruz..

Durmitor Karadağ'ın milli parkı , burası gerçekten bir doğa harikası. Biz sadece Crono gölüne gidebildik zaman darlığından ama görülecek çok güzel yerleri daha var; Karagöl, Pivsko Gölü ve vahşi ormanlarla kaplı  Durmitor Dağı gibi.

Böyle doğa harikası bir yere gelinir de piknik yapılmaz mı?  ))) Gelirken yolda alışveriş yapıp resimdeki bankta da bunları afiyetle yiyoruz.

Ayrıca yol üzerinde yabani meyve satan çok sayıda insan bulunuyor. Bu onlara bir ekmek kapısı olmuş. Bu meyvelerin de tadına bakıyoruz.

Zabljak bir kış turizmi beldesi, oldukça çok miktarda bungalov tipi evler ve oteller bulunuyor burada.

Yazın da buz gibi berrak sularında rafting yapılıyor. Ama ulaşım sıkıntılı, yollar çok virajlı, bu nedenle tıpkı bir gemi yolculuğu yapıyormuşcasına başımız dönüyor yolculuk esnasında.

Karadağ'ın yolları genellikle dar ve inişli - çıkışlı. Dik yamaçları dele dele yol yapmışlar (yandaki resimde görüldüğü gibi), bir yanınız duvar gibi dağ tarafı , diğer yanınız berrak suyuyla bir nehir. Harika bir vahşi görüntü.

Zabljak'tan çıkıp Pluzine yolunu takip ederek Bosna sınırına geliyoruz. Sınır demeye bin şahit gereken bir yer, derme çatma kulübelerden oluşmuş. Sınırı geçip bir süre toprak yoldan ilerledikten sonra, dar bir asfalt yola ulaşıyoruz. Bu arada bal satan birinden de bal almayı ihmal etmiyoruz. Gerçekten güzel bir baldı, yolunuz düşerse almayı ihmal etmeyin Balkan dağlarının bitkileri kokulu o lezzetli balından.

Bu dar asfalt yolun sonunda Foça'ya vardık. Foça'dan devamla Sarajevo'daki otelimize ulaştık. Yine bir sürprizle karşılaştık, ayrılırken rezervasyon yaptırmamıza rağmen, yerimizi yine Dubai'den gelenlere vermişler. Uzunca tartışmalar sonucunda özür dileyerek, bize yine başka bir otel önerdiler ve oraya götürdüler. Demek ki Bosna'da otel rezervasyonu yapmak bir anlam ifade etmiyor. Bunun için tedbirli olmanızda fayda var.

DİKKAT

Karadağ'ın dağ kesimine gidecekseniz, yaz günü bile olsa bir hırka almayı ihmal etmeyiniz.