VİETNAM - HALONG KÖRFEZİ

OCAK 2017

Hanoi içinde çok sayıda turizm firması var ve bunlar ulaşım, tur biletleri satıyorlar. Halong için bunların kapılarındaki ilanlara göre, bir gece iki günlük körfez turu için 65 USD yazıyor. İçeri girip sorunca, fiyat 135 USD oluyor ve küçük bir gemi resmi gösteriyorlar. Biz yine de daha garantili olsun diye turu otelden alıyoruz. Doğru da yapmışız, bazı firmalar olmayan turu bile satıyorlarmış diye okumuştum ve tur boyunca hiç bir sıkıntı yaşamadık.

Turumuzu aldığımız Oasis, programına oldukça sadık bir firma. Sabah dedikleri saatte bizi otelimizden alıyorlar ve  diğer tura katılanlar ile birlikte yola koyuluyoruz. Yolda bir mola veriyorlar, mola verilen yer oldukça büyük bir tesis, burada ihtiyaç olan her şey var ve hatta fazlası.

Halong limanına varıyoruz ve buradan bir küçük tekneyle bir gece konaklayacağımız gemimize ulaşıyoruz. Gemi oldukça güzel, bizi bir hoş geldiniz kokteyli ile karşılıyorlar. Gemi şartlarına göre oldukça güzel olan kamarasına yerleşiyoruz ve turumuz başlıyor.

Gemimiz ağır ağır yol alırken, önce odamızdan daha sonra da gemi güvertesinden, Halong Körfezi'nin güzel manzaralarını izliyoruz.

Öğle yemeğinde, bizim de damak zevkimize ters düşmeyecek yiyecekler servis ediliyor. Menüde domuz eti var ama, bize daha önce sordukları yemek tercihimizde domuz eti olmadığı için, bize deniz ürünleri servis ediyorlar. Bu kadar hassas davranıyorlar müşterilerine karşı.

İlk günün etkinliklerinde kano var. Bindiğimiz kano ile yaklaşık 2 km. yol yapıyoruz, o adeta denizden fışkırmış olan kayalıklar arasında. Dar bir geçitten geçerek, sadece bu dar geçit ile denize birleşmiş, adeta bir göle giriyoruz. Burada bir süre kaldıktan sonra, geri dönüş başlıyor gemimize.

Dönüşte biz en öndeyiz, ama kollarımız adeta dökülüyor yorgunluktan. Gemiye varınca, ben direkt o soğuk denize dalıyorum. Vietnam'a gelmişken Pasifik Okyanusu'na girmemezlik edebilirmiyim hiç...

Gemide da bazı etkinlikler yapılıyor. Bu etkinliklerden birisi de, sarma tabağı hazırlanmasıydı. Nurşen sarma konusunda uzman olduğu için yarışmayı kazanarak bir bardak kokteyli de hak ediyor.))

Akşam yemeği yine aynı şekilde organize edilmiş. Güzel bir akşam yemeği ardından, odalarımıza çekiliyoruz.

Sabah kahvaltını ardından, bu bölgede yer alan en büyük mağarayı görmekte sıra. Gemiden bize eşlik eden ( aynı zamanda kurtarma botu olan) bot ile ayrılarak bu mağaraya hareket ediyoruz. Mağaranın önünde bulunan liman oldukça dolu, Çin yeni yılı nedeniyle çok sayıda Çinli de burada bulunuyor. Daha önceki yazılarımda da yazdım, seyahatlerinizi Çin yeni yılına denk getirmeyin. Çinliler oldukça eğitimsiz ve rahatsızlık veren insanlar. Burada da onların gürültülü konuşmalarıyla ve saygısız davranışlarıyla karşı karşıya kaldık hep. Mağaraya çıkan merdivenden ilerlerken, Halong körfezinin doyumsuz güzelliğini bir kez daha yukarıdan izliyoruz.

Mağara oldukça büyük ve içi aydınlatılmış bir mağara ve üç kattan oluşuyor. Şimdiye kadar gördüğüm en büyük mağara burası. Sarkıt ve dikitlerin oluşturduğu figürler hep bir şeylere benzetiliyor.

Mağara çıkışı artık yolumuz tekrar gemimiz. Gemimize varınca eşyalarımızı toplayıp, odalarımız terk ediyoruz. Halong'a varıncaya kadar güvertede ve öğle yemeği için salonda vakit geçireceğiz.

Bu gezi sırasında bir Hırvat ve bir İtalyan aile ile ahbap olduk. İtalyanlar ile, yolumuz orada kesişeceği için, Hue'de buluşmak üzere sözleşiyoruz.

Nihayet tekrar Halong limanındayız.

Hanoi'ye dönüşte bizi bir inci imalathanesine götürüyor rehberimiz. İnci üretiminin ilginç hikayesini dinliyoruz buradaki yetkiliden. satış mağazasına gidiyoruz ama fiyatlar oldukça yüksek ve tura katılanlardan hiç biri bir şey almadan dönüyoruz.

Otelimize kadar eşlik ediorlar. Gerçekten pahalı olsa da dürüst ve programına aynen uyan bir firma Oasis. Teşekkürler.

Yarın yolumuz HUE'ye......

Hue yazımı okumak için tıklayınız...