ALMANYA - WİSMAR

Temmuz 2014

Baltık turumuza devam ediyoruz. Stockholm'den hareket eden gemimiz iki gece ve bir gündüz yol alarak, Almanya'nın Wismar limanına demir atıyor.

Burası sevimli küçük bir şehir. Eski yapıları korunmuş, taştan yolları ve kaldırımlarıyla çok sevecen görünüyor. Şehrin büyükçe bir meydanı bulunuyor.

Wismar'da kısa bir tur attıktan sonra, tren ile Roctock'a doğru gidiyoruz. Yaklaşık 1 saat 30 dakika süren yolculuğun sonunda, Rostock'a varıyoruz. Trende tanıştığımız Türkçe konuşan Almanya'da yaşayan bir Ermeni genç ile sohbet ediyoruz. Bize Bad Doberan'a gitmemizi öneriyor, orasının Rostock'tan daha güzel olduğunu söylüyor. Hatta Doberan istasyonunda beni indirerek oraya giden minyatür trenleri gösteriyor.

Rostock'ta eski yapıların korunmuş olduğu güzel bir şehir. Burada da kısa bir tur atıyoruz.

Bir yorgunluk kahvesi iyi gider diye düşünüp, bir kafede oturup dinleniyoruz.

Rostock'un merkezindeki bu heykeli bir siyasi büyüğümüz görseydi "Böyle sanatın içine" tükürürdü.....

Tekrar dönüş trenime binerek Bad Doberan istasyonunuda iniyoruz. Buradan bindiğimiz küçük kara tren ile yaklaşık 45 dakikada sahile varıyoruz . Trende yolculuğumuz sırasında  bizim bulunduğumuz vagonda sadece biz dördümüz vardık. Benim söylediğim, "Tren Gelir Hoş Gelir" türküsü eşliğinde, hanımları oynatıyoruz. :)

Sahilde büyük bir plaj bulunuyor, plajda küçük çadırlar dikkatimizi çekiyor. Çok fazla sıcak ve güneşin olmadığı burada sanırım rüzgar kesici olarak kullanıyorlar bunlar.

Buradan tekrar gemimize dönüyoruz ve gemimiz Malmö' ye doğru yol almaya başlıyor.