TAYLAND - PHUKET

Şubat 2016

Bangkok'tan tren 10,5 saat süren yolculuğuyla Surat Thani'ye varıyoruz. Yataklı tren yolculuğu oldukça keyifli ve rahat. Böyle bir yolculuğu denemenizi öneririm.

Aldığımız ulaşım, bileti hem treni hem de otobüsü kapsadığından, Surat Thani istasyonunda bizi karşılıyorlar ve otobüse binerek yola çıkıyoruz. yaklaşık 4,5 saat süren otobüs yolculuğundan sonra nihayet Phuket Town'dayız. Otelimize yerleşip hemen dinlenmeye çekiliyoruz. Otelimizi yine Çin'liler doldurmuş, gürültüleri her yerdeki olduğu gibi burada da aynı. Kaldığımız otelde bize büyük odalar veriyorlar ve oldukça rahat ediyoruz ama sonradan farkediyoruz ki bazı eşyalarımızı ve paralarımızı burada çalmışlar.

Phuket'teki ilk gecemizde, Buda için düzenlenen çeşitli etkinlikleri izliyoruz. Sokaktan aldığımız kaşarlı midye ve istiridyeler oldukça lezzetli. Burada çeşitli noktalara sahneler kurulmuş ve her yaştan insanlar hünerlerini sergiliyor.

Ertesi gün yolumuz Nai Harn Beach. Yine kamyonetten bozma tahta oturaklı midibüse binerek Nai Harn Beach'e varıyoruz. Burası bembeyaz kumları ve Turkuaz rengi deniziyle, gerçekten çok güzel bir plaj.  Günümüzün önemli bir bölümünü burada denize girerek değerlendiriyoruz, artık vücudumuz yavaş yavaş renk değiştirmeye başladı.

Buradaki plajlarda bazı insanlar oldukça rahatlar resimde görüldüğü gibi.

Burada insanlar güneş ve denizin keyfini sürerken, bazı Tayland'lı kadınlar ekmeğini taştan çıkarırcasına, kıyıdaki taşlar üzerinde midye kabuklarını topluyordu. Adaletsiz dünya..!!

Buradan kiraladığımız bir tuk tuk ile ünlü izleme noktası View Point'e gidiyoruz. Yol üzerinde yine filler ve onların gösterilerini izleyip View Point'e varıyoruz.

Burada çeşitli noktalardan manzaralar oldukça güzel. Burada bir süre bu güzel manzaraları izledikten sonra Karon Beach'e gidiyoruz kiraladığımız tuk tuk ile. Yol üzerinde bazı plajlardan geçip, Karon Beach'e geliyoruz. Bu plajlar da elbette güzel bir plaj ama bence en güzeli Nai Harn Beach. Tekrar otele dönüp dinlenme zamanı.

Bugünkü programımız adalar turu. Bir gün önce anlaştığımız tur firmasının gönderdiği araç bizi otelimizden alıyor ve Phuket Pier'e gidiyoruz. Buradan sürat teknesiyle adalar turumuz başlıyor. Hava biraz rüzgarlı ve deniz de dalgalı olunca bütün gün dayak yiyerek bu turu gerçekleştiriyoruz.

İlk durağımız Khai İsland. Burası küçük bir ada ama mercan kayalıkları ve çeşitli renklerde balıklar çok önemli bir durak yapmış burasını. Ben tekneden verilen şnorkel ve maske ile dalış yapıyorum ve o harika deniz altı manzaralarını zevkle izliyorum. Bu arada bir kaç kırılmış mercan parçasını da hatıra olarak topluyorum, umarım çıkışta bir sorun yaratmazlar.

Şimdi sırada Viking Cave var. Burada da yine dalış yapıyoruz, harika deniz altı manzaraları ve çeşit çeşit renkteki balıkların arasında yüzüyoruz.

Burada bir süre yüzüp dalış yaptıktan sonra şimdi yolumuz Monkey Island. Burada yaşayan maymunlar insanlara alışmış, bırakın insanları cola'ya da oldukça alışmışlar.

Ben biraz maymunların arasına giriyorum,aslında sakinler ama onlara doğru elimi uzatınca bağırarak bana saldırıyorlar, e tabii bana da kaçmak düşüyor. :)

Şimdi sırada Phi Phi Don adası var. Burası da yine bembeyaz kumları ve Turkuaz deniziyle bir harika. Burada da denize girip güneşleniyoruz. Nurşen de rehberimizle resim çektirmeyi ihmal etmiyor bu arada.

Sırada Pileh Lagoon var. Burası da yine harika bir deniz ve denizin içinden adeta fışkıran kayaların olduğu müthiş bir manzaraya sahip.

Artık, belki de bu turumuzun en önemli mekanı Maya Beach'a doğru yol alıyoruz. Bu plaj baş rolünü, Leonardo Di Caprio' nun oynadığı, The Beach filmiyle ün kazanmış.  Ancak film çekilmeseymiş bile, bence illa ki burası ünlü bir yer olurmuş, gerçekten çok harika bir plaj. Şu güzelliğe bir bakarmısınız !!!!

Şimdi bu günkü adalar turumuzu tamamlayıp Phuket'e dönme zamanı. Sürat teknesi, daha önce de yazdığım gibi, bize bütün gün dayak attı resmen. Nasıl bu yorgunluğumuzu atabileceğiz bilmiyorum.

Yarın yolumuz Krabi'ye orada görüşmek üzere......

Tayland seyahatimizin KRABİ bölümünü okumak için tıklayınız...