TAYLAND - KOH SAMUİ

Şubat 2016

Phan Nga'dan yola çıkıp Koh Samui'ye gitmeyi hedefliyoruz bugün. Öncelikle Surat Thani'ye otobüsle ve oradan feribotla Samui adasına geçeceğiz.  Bir gün önce Sayan Tur sahibine, otobüs biletini bugünden almama gerek var mı diye sormuştum, o da bana gerek yok demişti. Sabah otobüs terminaline gelince öğleden sonraya kadar bilet kalmadığını söylüyor orada çalışan. Yol üzerinde başka bir şehir var, oraya var mı diye soruyorum var diyor ve biletleri alıyoruz. Yolda giderken dağlık bir bölgeden geçmemiz gerekirken, levhalarda hep plaj isimleri okuyorum. Elimdeki haritadan da takip ederek, farklı bir yöne gittiğimizi görüyorum. Sonunda bir şehre varıyoruz ve terminalde bizim otobüsün muavini bana bir yeri işaret ederek oradan Surat Hani'ye gidebilirsiniz diyor. Bana yalan söylediklerini ve bu şehre değil başka bir şehre gitmemiz gerektiğini söylüyorum. Sonunda polise şikayetçi oluyorum. Ben bağıra çağıra tartışıyorum ve adamlar hep alttan almaya çalışıyorlar. Sonunda paramızın bir bölümünü iade ediyorlar ama çok vakit kaybediyoruz bu yüzden.

Tayland'da daha önce de yazmıştım, ulaşım ve turizm sektöründe çok sayıda sahtekar var, gideceklere uyarım olsun, çok dikkatli olunuz.

Sonunda Surat Hani'ye ve oradan da feribotla Koh Samui'ye varıyoruz. Ama bugün ulaşımda karşılaştığımız sıkıntılar nedeniyle, geç vakitte gelebiliyoruz adaya. Adada kalacağımız otel limandan yaklaşık 45 dakikalık bir mesafede. Burada da yine uyanık taksicilerle uğraşmak zorunda kalıyoruz çünkü hedefleri bizi kazıklamak. Sonunda bir minibüs ile otele varıyoruz.

Oteli gelmeden önce internetten rezerve etmiştim. Otelimiz tam da eğlence merkezinin göbeğinde ve Chaweng plajına çok yakın bir yerde. Bu bir yerde şans iken bir yerde de şanssızlık ta tabii. Çünkü geceleri geç saatlere kadar müzik sesi ve gürültü hiç eksik olmuyor.

Chaweng Plajı oldukça uzun ve güzel. Burada denize girip güneşleniyoruz. Plajın hemen arkasında masajcılar bulunuyor ve orada ben masaj da yaptırıyorum.

Plajda mısır, deniz ürünleri kızartıp satan kadınların oldukça çok sayıda müşterisi var. Biz de onlardan tavuk şiş alarak yedik ve oldukça lezzetliydi.

Koh Samui Moon Party'leriyle ünlü bir ada. Buraya gelmişken gitmemezlik olur mu? Elbette olmaz ve ikinci gecemizde "dayımı uyutarak" )) Nurşen ile partiye gidiyoruz. Nurşen bu gece oldukça keyifli ve müzik eşliğinde dans ederek birasını yudumluyor. Ateş ile gösteri yapanlarla da dans etmeyi ihmal etmiyor tabii ki " çılgın babaanne". :)

Ateşçi çocuk benim de yanıma geliyor, az daha yakacaktı beni kerata. :)

Kamboçya'dan kara yoluyla Tayland'a giriş yapmıştık ve bu nedenle 15 gün vize vermişler. Yeşil pasaportlarımız olduğu için orada 3 ay kalabilirdik aslında ama görevli dikkat etmedi ya da bilmediğinden bu durum ortaya çıktı. Daha sonra bu durumu farkettik ve Samui'de immigration bürosuna gidip durumu düzeltmek istedik. Durumu görevliye anlatmaya çalıştım, yeşil pasaporttan haberleri yok. Bana diplomatmısınız? diye sordu. Ben de başımla tasdik ederek hem de sözlü olarak evet dedim. Adam iki ülke arasında sorun çıkmasın diye hemen 3 ay uzatmamızı yapıyor. :)

Koh Samui büyükçe bir ada ve adanın çokça plajları var ama en güzeli bence Chaweng Beach. Burası tam bir eğlence ve dinlence merkezi. Özellikle gençler çok hitap eden bir yer. Ama yüreği de bizim gibi genç olanlara da hitap ediyor tabii ki. :)

Üçüncü günümüzde hava birden yağışa döndü. Kamboçya ve Tayland'da toplam 35 gün bulunduk ve ilk kez yağmurla karşılaştık. Artık Şubat ayının son günlerindeyiz ve Mart ayı itibariyle Muson yağmurları yağmaya başlayacak. Bu aydan itibaren hava soğumayacak ama yağışlar nedeniyle nem oranı da artacak ve bu durum yaşamı güçleştirecek. Denizin de tadı kalmıyor tabii ki bu hava nedeniyle.

Artık Bangkok'a dönme vakti. Yine geldiğimiz yolun tersine önce limana oradan feribota binerek Surat hani'ye gidiyoruz. Gece yarısı tren istasyonundan trene binerek Bangkok' a varıyoruz.

Bangkok'ta geçirdiğimiz 3 günden sonra ver elini memleket.......