KOLOMBİYA - BARRANQUİLA

ŞUBAT-2023

Kolombiya'daki programımıza göre Bogota'dan Barranguila'ya oradan da Santa Marta'ya gitmek vardı. Bogota'dan uçakla Barranquilaya geldik. Bogota'nın serin havasından sonra burası oldukça sıcaktı.

Airbnb'den kiraladığımız eve havaalanından taksi ile ulaştık.  Ev oldukça güzel ve rahattı. Şayet iki aile için uygun bir ev kiralanırsa barınma konusu oldukça ekonomik oluyor. Ayrıca bu evlerde mutfağı kullanmak da rahatlık sağlıyor. Biz de genellikle böyle yerlerde kalmayı tercih ettik. Gezimiz boyunca, en azından büyük çoğunluğunda, Türkiye'den getirdiğimiz peynir, zeytin, çay ve çaydanlık burada çok işimize yaradı. Dışarıdan ekmek, bal, tereyağı, domates gibi ürünleri satın alıp, hemen hemen tüm kahvaltılarımızı bu evlerde yaptık. Yine büyük çoğunlukla yemeklerimizi de kendimiz pişirip yedik.

Barranquila'ya öğleden sonra varmıştık bir süre dinlenip, akşam çevre gezisine çıktık. Akşam yemeğimizi de buradaki küçük bir barbekü restoranında hallettik.

Ertesi gün şehir merkezine inip tarihi mekanları gezmek istedik. Kolombiya'daki her şehirde olduğu gibi burada da ne yazık ki turistik harita bulamadık. Artık el yordamıyla, ona buna sorarak gezmemiz gerekti. Bir fotokopiciden kentin turistik haritası çıktısı almaya çalıştık ama o da çok işimize yaramadı doğrusu.

Şehir merkezinde Plaza Mayor'da da sadece bir Simon Bolivar heykelinden başka bir şey yoktu. Çevrede düzgün yemek yiyecek bir yer bile bulamadık. Sokakta insanların çokça olduğu bir satıcıdan kızarmış patates üzerine konulmuş olan barbekü sucuk yedik ve çok lezzetli geldi bize.

Bir taksiciyle bize iyi bir yere götürmesi için konuştuk ve bizi nehir kenarında bulunan gerçekten modern bir şeklide inşa edilmiş restoranların bulunduğu bir merkeze götürdü. Orada akşam yemeğimizi yedik.

Eve dönünce bir durum değerlendirmesi yapıp, önceki planımıza göre, burada daha iki gün kalmayı ve buradan Santa Marta'ya gidecek olmamıza karşın, bundan vazgeçerek, önce Cartegena sonra Medellin, daha sonra da Cali'ye gitmeye karar verdik.

Sabah evde kahvaltı yapıp eşyalarımızı alıp Cartegena'ya doğru otobüs ile yola çıktık.

İnternette yaptığımız araştırmalarda Barranquila'da bir karnaval vardı ama onun da tarihi bizim olduğumuz döneme denk gelmiyordu, dolayısıyla burası bize çok cazip gelmedi diyebilirim.

Bu yüzden en kısa gezi yazım da bu oldu.