ROMANYA - PREJMER KALESİ

Ağustos 2017

Bugün yolumuz Prejmer Kalesi, Viscri ve Sighişiora'ya. Dünkü sıkışık trafiği bugün de yaşamayız umuduyla yola çıkıyoruz. Gerçekten de bu gün, yollar dar ve sıkıntılı olsa da aynı durumu yaşamıyoruz.

İlk hedefimiz Prejmer Kalesi. Braşov'a 20 km. mesafedeki bu kaleyi görmeden geçmek istemiyoruz. Ama ne var ki vardığımızda girişe izin yok, çünkü içeride Pazar ayini var. Sadece papaz yapıyormuş bu ayini ve kimseyi içeri almıyorlar. Bu sebeple yaklaşık bir saat bu ayinin bitmesini beklemek zorunda kalıyoruz. Benim hatam aslında çünkü o gün kalenin açılış saatini daha önceden öğrenmem gerekiyordu

Bekleme sırasında yakındaki bir kafeye oturuyoruz. Garson (veya sahibi) kadından iki bardak sıcak su istiyorum, elimdeki Türk çayını göstererek. Kadın iki fincan sıcak su ile şeker getiriyor. İçtikten sonra para ödemek istiyorum, kadın tüm ısrarlarıma rağmen para almıyor, ben de teşekkür ediyorum ve kaleye doğru yürüyoruz.

Nihayet ziyaretçi alımına başlamışlar ve biletlerimizi alıp içeriye giriyoruz.

Burası Güneydoğu Avrupa'nın en korunaklı kalesiymiş. 1212 -1213 arasında Teutonic şövelyelerince yaptırılmış çok kalın ve güçlü duvarlara sahip. Bu kale 500 yıl içinde 50 kez kuşatılmış ancak sadece 1611 yılında Transilvanya prensi Gabriel Bathori tarafından ele geçirilebilmiş.

Kalenin girişinde güçlü iki kapı bulunuyor ve kemerli bir geçitten geçiliyor, içeriye girebilmek için. Kale duvarlarında ahşaptan yapılmış ve merdivenlerle birbirine bağlanmış 272 adet oda bulunuyor. Bu odalar, herhangi bir tehdit anında bütün köy halkını barındırabiliyormuş. Bu odalardan bazılarının ise dersane olarak ta kullanılmış olduğunu görüyoruz.

Kale içinde bulunan kilise 1225 tamamlanmış ve kilise, UNESCO - Dünya Mirası Listesi'nde bulunuyor.