KÜBA - VARADERO

OCAK - 2019

Bugün yolumuz Varadero'yaydı. Havana'dan yola çıkıp, güzel bir otoyoldan bir tarafta deniz ve diğer tarafta yeşil bir doğayı izleyerek, yolumuza devam ettik.

Otoyol üzerinde bulunan, Küba'nın en yüksek köprüsüne yakın bir noktada durup, çevrenin güzel manzarasını izledik. Burada da turistler, barda yapılan ve ananas meyvesinin boşaltılmış içinde sunulan, pina coladayı içmek için adeta yarışıyorlardı. Sonra bu ananasların toplanıp tekrar bara götürüldüğünü gördüm, olay ne kadar hijyenik bir düşünün.

Bu arada tabii ki Küba'nın her yerinde olduğu gibi müzisyenler müziklerini icra etmekle meşgullerdi.

Yolumuz üzerinde petrol kuyuları gördük. Ama buradan çıkan petrol Küba'nın ihtiyacını karşılamaya yetmiyormuş. Daha önce Sovyetler Birliği uygun fiyatta petrol verirken, Bugün Rusya dünya piyasaları noktasında petrol veriyormuş. Chavez döneminde Venezuella'dan alınan petrol, karşılığında Venezuella'ya doktor gönderiliyormuş. Güzel bir dayanışma örneği. Ancak Chavez sonrası bu konuda sıkıntı ortaya çıkmış. Bir de son zamanlarda ABD'nin Venezuella üzerinde yaptığı oyunları görüyoruz. Bu durum Küba için daha da sıkıntılı bir süreci de getireceğini düşünüyorum.

Bu yol üzerinde bir petrol rafinerisi de bulunuyordu.

Amerikan ambargosu nedeniyle petrol sıkıntısı yaşayan Küba, denizde petrol araması yapmak için, yabancı firmalara kapısını açıyormuş ve yakında bunun ihalesi yapılacakmış. Küba'nın elektrik enerjisi ihtiyacı da petrolle çalışan termik santrallerden sağlandığı düşünülürse, petrolün Küba için önemi daha da ortaya çıkmış oluyor.

Yolumuz üzerinde bulunan bir termik santral vardı ve adı Che Ernesto Guavara idi. Zaten bütün Küba'da Che'ye olan sevginin izlerini gördük. Fidel Castro da Che'ye olan bu sevgiyi hep desteklemiş.

Burada bu konuyla ilgili olmamakla birlikte, rehberimizin bu yolculuk sırasında anlattığı Ernest Hemingway'den biraz söz edelim. Amerikalı yazar, Ernest Hemingway Küba'da uzun yıllar yaşamış. Burada balıkçılarla, balık avına çıkmış ve bundan da esinlenerek yazdığı "Yaşlı Adam ve Deniz" isimli kitabıyla 1954 yılında Nobel  edebiyat ödülünü kazanmış. Bu ödülü şerefine Havana'da verilen resepsiyona burada denize birlikte çıktıkları balıkçılarla birlikte gitmiş.Yüzünü hatırlamak için internetten indirdiğim fotoğrafı.

Hemingway'in Havana'da yaşadığı ev halen müze olarak değerlendiriliyor ama içine girmeye izin verilmiyor. Bizim de kısıtlı zamanımızda sadece pencerelerinden bakabileceğimiz bu evi ziyaret etmek için zaman harcayamadık.

Nihayet Varadero'ya vardık. Bir otele gidip ve üstümüzdekileri çıkarıp mayolarımız giyerek okyanus kıyısına yürüdük. Burası oldukça uzun bir sahil şeridiydi. Bembeyaz kumları ve masmavi deniziyle adeta bir cennet köşesiydi.

Pek çok insan mayo ve bikinileriyle kumsalda oturup güneşleniyor ve bazıları da okyanusun azgın dalgalarında serinliyorlardı. Aslında hava çok sıcak değildi ve hatta bana serin geldi. Sadece okyanus kıyısında üzerimdeki tişortu çıkarıp, mayomla poz verdim. Amacım Türkiye'de kara kış yaşayan arkadaşlarıma hava atmaktı. :)

Burada gruptan denize giren genç arkadaşlarımız oldu elbette ama Türkiye'de yazın bile serin bir denize girmekte zorlanan benim için soğuktu burası.

Otelde aldığımız zengin açık büfe öğle yemeği yemenin dışında yapabileceğimiz başka bir etkinlik yoktu. Zaman zaman aninmatörlerin yaptığı müziği dinleyip, dansları da da izleyerek vakit geçirmeye çalışıtık burada.

Buraya gelirken ve Havana'ya dönerken yolumuz üzerinde bulunan, turizm amaçlı yapılmış ve içinde bazı canlıların da bulunduğu bir dinlenme merkezinde mola verdik. Vaderado'ya giderken kahve, dönerken de şeker kamışı suyu içtik.

Bu arada orada bulunan bir müzisyen grubu arasına katılıp ve onlara eşlik ettim. Onlardan isteğim "Comandante Che Guevara" şarkısı oldu.

Onu anmışken, Nathalia Cardone'den "Comandante Che Guevara Hasta Siempre" dinleyelim mi? Ne dersiniz?

Şarkıyı dinlemek için tıklayınız....

Varadero gezisini tekrar Havana'ya döndük. Gezi hakkındaki yorumumu sorarsanız; bence olmazsa olur bir geziydi.

Yarın yolumuz Cienfuegos ve Trinidad olacak.

KÜBA - CİENFUEGOS yazımı okumak için tıklayınız...