NEPAL - POKHARA

Eylül 2016


Kathmandu'dan  204 km.'lik yolu 8 saatte katederek Pokhara'ya vardık. Yolda böbrek taşlarımız resmen döküldü. Zaman zaman asfalt olan, büyük çoğunluğu toprak yolda o kadar çok trafik vardı ki, bozuk yollara gelince en fazla saatte 10 km. hız ile ilerleyebiliyorduk.

Pokhara'nın en büyük özelliği, Annapurna dağ yürüyüşlerinin başlangıç noktası olması. Bu dağ yürüyüşünü yapmak isteyenler, buraya gelmek zorunda.


Pokhara'da otobüsten inince, birisi yanıma geldi ve kahvaltı dahil 10 dolara kalacak yer teklif etti ve en azından yeri bir görmemi istedi. Daha önce booking.com'dan (25 dolar) rezervasyon yaptığım için kabul etmedim. Yani oraya gidip uygun fiyatta kalacak yer bulmak çok daha uygun fiyata olabiliyor.

Rezervasyon yaptığım otele varınca, otel müdürü beni kapıda karşıladı. Beni önce penceresi olmayan bir odaya götürdü ve rezervasyonumun bu oda olduğunu söyledi. Ama 30 -35 dolara daha iyi odaları olduğunu buraları da fark ödeyerek tercih edebileceğimi söyledi. Resmen kazık atmaya çalışıyordu ve ben de 35 dolar dediği odayı fark vermeden istedim, zorlayınca kabul etti. Otelin adı, Hotel City Inn...(Müdüre dikkat)

Otel müdürü yapacağım etkinlikler konusunda da yardımcı olabileceğini söyledi. (Bu konudaki değerlendirmeyi Himalayalar yazımda yapmıştım). 


Pokhara, Kathmandu'ya göre çok daha güzel ve düzgün bir şehir. Burada birçok etkinlik yapmak mümkün. Bunların en başında, yamaç paraşütü, kano geliyor. 


Burada Avrupa yemekleri yapan restoranlar da mevcut. Burada pizza, makarna, hamburger gibi alışkın olduğumuz tadları bulunuyor. Aynı zamanda yerel yemekler de var elbette. 
Himalaya'daki trekking'den sonra burada dinlenmek bana oldukça iyi geldi.

Artık yolumuz Chitwan'a



Chitwan yazımı okumak için tıklayınız....




İYİ YOLCULUKLAR.



    

Hiç yorum yok: