YUNANİSTAN - KOS ADASI

Eylül 2013

Kalimnos'tan saat:12.30 da kalkan tekne ile 45 dakika sonra Kos'un, Mastihari yerleşimine geldik. Burası yine uzun, beyaz kumlu, güzel bir plajı olan bir yerleşim. Ertesi gün Bodrum'a döneceğimiz için öncelikle dönüş saatimizi öğrenmek istedik. Bodrum'a kalkan deniz araçları Kos şehir merkezinden kalkıyormuş sadece ve buradan yine otobüsle Kos şehir merkezine vardık. İnişte bizi yine ev pansiyonculuğu yapanlar karşıladı ve uygun fiyata kalma işimizi de halletmiş olduk.

Kos şehri büyükçe bir şehir, Liman bölgesinde, Venedik'lilerden kalma bir kale, biri kullanımda olan iki cami ,bir Türk hamamı ve kiliseler var. Gezdiğimiz adalar içinde tek Osmanlı izini sadece KOS'ta gördük.

Kos'un Türkiye'ye bakan uzun ve kumsal güzel bir plajı mevcut. Burada denize girip, Tayland'lı masajcı kızlara kumsalda masaj yaptırmayı da ihmal etmedik. Kızlardan paranın %80 ini işletmeciler alıyormuş, kızlar öyle söyledi.

Limanda yine her türlü yiyeceğin bulunabileceği resturantlar, turizm acenteleri ile dolu. Eğer bu yolu takip edip Türkiye'ye akşam üzeri dönecekseniz, Türk tarafından gelen tekneler saat 16,30 - 17,30 sıralarında kalkıyorlar. Bileti hemen liman girişindeki satış yerlerinden temin edebilirsiniz. Şayet sabah dönecekseniz, Yunan tekneleriyle dönebilirsiniz ,onların biletlerini de acentalardan temin edebilirsiniz.

Kos'un, KardemenaKefalosAntimahia gibi görülebilecek yerleşimleri de var ama biz, belkide biraz yorgunluktan, buralara gitmedik.

Akşam güzel bir yemek ve Uzo'dan sonra pansiyonumuza gidip dinlendik. İsteyenler için gece eğlenceleri tabii ki mevcut. Limanda Türkçe konuşan resturant çalışanları da var, dil sorunu çekmezsiniz.

Sabah kahvaltının ardından, plaja gidip güneşlenip denize girdik. Saat:16,30 da hareket eden Türk teknesiyle ver elini memleket......

DİKKAT

1- Ada insanları genelde sakin, güler yüzlü insanlar, turiste ilgi gösteriyorlar.
2- Saatleri yerlere göre değişse de SİESTA'lara dikkat, boş yere zaman kaybedebilirsiniz.
3- Ulaşım için gitmeden araştırma yapınız, size uygun ulaşım aracını tercih ediniz. (6 Euro-36 Euro aralığında fiyatlar var)
4- 15-30  Euro aralığında kalacak yer temin edebilirsiniz.
5- Adalarda kiralık araç günlük olmasına rağmen saatlik kullanılıyor, fiyat aralığı 20-30 Euro. Ayrıca motorsiklet ve ATV de çok kullanılan araçlara arasında. Fiyatları da daha uygun
6- Ada içi ulaşımda otobüsle ulaşım da mümkün.
7-Yiyecek fiyatları pahalı sayılmaz, her keseye uygun yiyecek bulunuyor. En ucuzu Pita 2,30 Euro.